torsdag 18. desember 2014

Dagen begynte litt så som så, men tok seg opp etter hvert!

Først vaklet jeg meg til jobb med "nye sko"-følelsen på anklene. Jeg låste meg inn, men fant ikke igjen nøklene på jobben. Lurte på hvor jeg hadde gjort av nøklene, jeg hadde jo ikke forlatt lokalet.
Gikk videre til et møte. Langt ut i møtet hvor vi diskuterte responsivt design og hvordan menyen skulle kollapse for mobile enheter, spurte en kollega hvilken nøkkel jeg hadde mistet.

Jeg begynte å fortelle om hva jeg hadde på nøkkelhanken: en elektronisk nøkkel, en husnøkkel og en... Rett før jeg sa "minnepinne", slo det meg at nøklene hang selvsagt fast i minnepinnen, som jeg hadde montert bak på PCen. Denne tilsynelatende geniale ideen med å kombinere en minnepinne med nøkkelhank, har en åpenbar bakside. Men dette var jo en enorm lettelse, jeg slapp å lete mer etter nøklene mine :)
Etter endt møte, lunsj, var det et annet møte med diskusjoner rundt metadatastandeder for bevaring av datapakker, ADDML 8.x standard fra Riksarkivet og annet. Når møtet var ferdig, så jeg en grønn [E] på android statuslinjen (G-mail ikonet vi alle kjenner til). Jeg hadde altså fått en e-post fra Elkjøp, jeg har vunnet gavekort på kr. 5000.
Dette er andre gang jeg vinner et slikt gavekort   
Denne gangen vant jeg for
min anmeldelse av Sonos Playbar, forrige gang vant jeg gavekort for min anmeldelse av kärcher dampvask.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar