mandag 15. desember 2014

De tre designaktiviteter - adobe flash animasjon m. enkel quiz

Jeg har tidligere laget en animasjon om de tre designaktivitetene, men jeg har for så vidt aldri delt animasjonen. Den er laget i Adobe Flash CS6, jeg har laget alle objektene inne i animasjonen fra grunnen av, med Wacom brett. Denne animasjonsfilmen / interaktive animasjonen (m. quiz) tegnet jeg direkte i Flash.

For de som ikke har jobbet med flash før, er for eksempel gardinene satt opp av mange lameller. Jeg har tegnet den ene lamellen digialt og så bygd opp grupper av lamellen, dette kobler jeg deretter sammen til seksjoner og til slutt animeres det.

Jeg brukte bone tool, motion tween, classic tween, god skikk med bruk av symboler og annet, samt litt actionscript-kode.

Den spiller litt på assosiasjoner til spill fra overgangsperioden mellom MSDOS / amiga-tiden og Windows, de spillene den gangen hadde en egen sjarm. Tenker da på Leisure Suit Larry, Space Quest, Police Quest, Street Rod,m.m.

Nok mas fra meg, sjekk gjerne den interaktive animasjonen min her:
>> Se animasjonen <<

Den er avhengig av flash, så den fungerer ikke på mobil eller nettbrett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar