torsdag 5. november 2015

NodeMcu + Arduino IDE + Thingspeak = Sant

WOHOO, NANANANANANANANNAA!

Det er ikke første gang jeg sender til det store Internettet fra en mikrokontroller, det gjorde jeg først med en Arduino koblet mot en Rasberry Pi 2 gjennom en trådløs seriell bro. På RPIen kjrøte da pythonscript som sendte videre data.

Hele mikrokontrollergamet ble jeg kjent med gjennom www.friskby.no, men jeg har jo som alltid den utforskende egenskapen som jeg er kjent for å ha :-P Derfor må jeg teste alt mulig rart!

Hvor minimalistisk er ikke en NodeMCU med Arduino IDE, kodet opp til å sende rett til thingspeak.com? En alt-i-ett enhet! (med unntak av sensorer)



Jeg tok en bacon på bildet for å illustrere hvor godt dette virker.



Jeg kjører nå DHT22 rett inn i thingspeak :-) Se gjerne beviset her: https://thingspeak.com/channels/64263

Alternativt kan de late bare beskue bildet mitt:
ESP8266 er dårlig navn på sensoren, jeg må nok lage en kanal per sensor og navngi
kanalene etter sensortype. Det er vel mer naturlig enn å navngi mikrokontrolleren :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar